Kako se navodi u izveštaju, „evidentna je neujednacenost devijacija kako od strane emitera tako i po vrsti programa“, iako je dozvoljena maksimalna devijacija nosioca zvuka u signalu analogne televizije 50 kiloherca.
Najmanja odstupanja, prema podacima merenja, pravila je Radio-televizija Srbija u svojim programima, dok su najvecu jacinu tona imale komercijalne televizije Pink, Prva i Hepi, koje su probijale „zvucni zid“ cak i preko 150 kiloherca. Što se tice prosecnih devijacija one su, sem u slucaju Hepija, u dozvoljenim granicama, dok su maksimalne izmerene devijacije uglavnom iznad propisanih.
U Ratelu objašnjavaju za Danas da na ovaj nacin nacionalne televizije krše tehnicke uslove Plana raspodele frekvencija, kao i da su svim televizijskim kucama poslati zahtevi za izjašnjavanje po tom pitanju. Kako dodaju, predstavnici nacionalnih televizija rekli su da ce korigovati jacine tona u svojim programima, a nakon odredenog vremena ponovo ce se izvršiti merenja. U Ratelu kažu da, ukoliko se i kasnije nastavi trend ovih odstupanja, ovo telo ima ovlašcenja da ih kazni.
Kada je rec o vecoj jacini tona reklama, portparolka televizije Pink Tatjana Vojtehovski istice za naš list da jacina zvuka zavisi od toga šta se emituje pre reklamnog bloka. Prema njenim recima, taj disbalans u zvuku narocito se uocava tokom rijaliti šou emisija.
- Gledaoci, na primer, pojacavaju ton dok gledaju rijaliti šou kako bi culi šta ucesnici emisije šapucu i onda kada pocnu reklame taj disbalans tona je vidljiviiji. To se dešava i tokom igranog programa, kvizova i slicno, kada reklame nastupe nakon scena tišine. Medutim, svi ti problemi bi trebalo da se reše digitalizacijom - navodi Vojtehovski.
S druge strane, sociološkinja Milena Dragicevic Šešic smatra da na televizijama u Srbiji ne postoje standardi tehnickog kvaliteta, kao i da bi trebalo da se više vodi racuna o „opštem total dizajnu, koji podrazumeva i vizuelni i zvucni kvalitet“. Ipak, ona kaže da se vecom jacinom tona reklama postiže upravo ono što je i njena svrha, a to je da se zapamti poruka.
- Na taj nacin gledaoci bolje zapamte poruku reklame, svidela se ona njima ili ne, od sadržaja programa koji su do tad gledali. Svaka televizija bi zato trebalo da ima svoje standarde i urednika koji ce voditi racuna o tome - napominje Dragicevic Šešiceva.
No comments:
Post a Comment